۱۳۸۸/۰۲/۲۴

بیانیه سازمان عفو بین الملل در مورد شکنجه و اعتصاب غذای آیت الله بروجردی

ایران – آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی
14 می 2009
سن : 50 سال
طبقه : روحانی شیعه
آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی در 5 می 2009 در زندان مرکزی یزد، جایی که اخیراً به آنجا منتقل شده بود، مورد ضرب و شتم قرار گرفت. او از تاریخ 27 ژانویه تا کنون در زندان انفرادی نگهداری میشود و میتوان وی را زندانی وجدانی بحساب آورد زیرا وی تنها به خاطر عقاید مذهبیش در زندان به سر می برد.
در یکم می , آیت الله بروجردی نامه ای به آقای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نوشت و از وی درخواست نمود تا ناظران بین المللی را برای هموار کردن مسیر و مساعدت مردم ایران جهت برگزاری یک رفراندوم آزاد، به ایران ارسال نمایند .( برای مشاهده نامه مذکور به لینک زیر مراجعه فرمایید )
به دنبال این نامه آیت الله بروجردی در تاریخ 5 می ، در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت . وی هم اکنون در اعتراض به این اقدام، اعتصاب غذا نموده است . طبق گزارشات دریافتی، مسئولین زندان به خانواده وی اطلاع داده اند که: ایشان به خاطر بیانیه اخیرش که در خصوص انتخابات منتشر نموده است، تنبیه شده و تماسهای تلفنی وی با خانواده و وکلایش به حالت تعلیق درآمده است ! در حال حاضر سازمان عفو بین الملل از وضعیت و اعتصاب غذای وی هیج اطلاعی در دست ندارد .
آیت الله بروجردی در 13 اگوست 2007 به 11 سال زندان محکوم شد . طبق این حکم وی می بایست یک سال از محکومیت خود را در زندان تهران و ده سال باقیمانده را در زندان دیگری ( شهر یزد ) سپری نماید . وی مکررا نسبت به عدم رسیدگی به وضعیت پزشکی خود بدلیل ابتلا به بیماریهای متعددی چون پارکینسون، دیابت، فشار خون بالا ونارسائیهای قلبی معترض بوده است . گزارشات دریافتی، حاکی است که وی از بدو دستگیری تا کنون مورد شکنجه و آزار و اذیت قرار گرفته است. خانواده آیت الله بروجردی برای وی چند وکیل تعیین نموده اند که متأسفانه دادگاه ویژه روحانیت به هیچ یک از آنها اجازه دفاع از نامبرده را نداده است و امر وکالت را به روحانیون منصوب از سوی قوه قضاییه واگذار نموده است . ( وکیل تسخیری )
آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی، حامی اندیشه جدایی دین از سیاست می باشد. وی در 8 اکتبر 2006 به همراه بیش از 300 تن از هوادارنش در منزلش دستگیر شد. در ابتدا او و 17 نفر از پیروانش به اعدام محکوم شدند ، اما این حکم بعدها تقلیل یافته و برای آیت الله بروجردی به 11 سال زندان، خلع لباس روحانیت و مصادره منزل و تمامی اموالش تغییر یافت.
بیش از 77 نفر از هواداران وی که محاکمه شده بودند آزاد شدند ؛ با این وجود 5 تن از آنان به مجازات بین 2 تا 5 سال زندان محکوم شدند.
اطلاعات پیشین :
دادگاه ویژه روحانیت که خارج از چارچوب قوه قضائیه عمل میکند ، برای محاکمه روحانیون معترض در سال 1987 میلادی ، توسط آیت الله خمینی در ایران تاسیس شد . عملکرد این دادگاه خارج از استانداردهای بین المللی و بدور از چارچوبهای یک دادگاه منصفانه است. از میان قوانین این دادگاه، مورد ذیل درخور توجه است « وکیل مدافع تنها میتواند شخصی روحانی باشد که توسط دادگاه مذکور مشخص میشود و نیازی به داشتن صلاحیت قانونی هم ندارد ! »
در برخی موارد دیده شده است که شخص متهم قادر به یافتن روحانی ای که وکالت وی را تقبل کند نبوده ، در نتیجه دادگاهش بدون داشتن وکیل مدافع برگزار شده است . این دادگاه همچنین میتواند حکم مجازتهایی از قبیل شلاق و اعدام نیز صادر کند !
اقدامات پیشنهادی :
خواهشمند است درخواستهای خود را هر چه سریعتر به زبان : فارسی , عربی , انگلیسی , فرانسه و یا هر زبان دیگری ارسال نمایید:
1 – درخواست تحقیق و رسیدگی منصفانه و فوری نسبت به اظهاراتی که گویای شکنجه، آزار و اذیت آیت الله بروجردی دارد و انجام بازجویی ها به سبک و سیاق عمومی .
2 – درخواست از مسئولین زندان برای پایان بخشیدن به حبس انفرادی ایشان، به روشی که توسط گروه سازمان ملل در مورد بازداشت خودسرانه پیشنهاد شده است.
3 – درخواست تعهد به اینکه ایشان دیگر در طول مدت زندان مورد شکنجه و هرگونه آزار و اذیت جسمی قرار نگیرد.
4 – درخواست از مسئولین مربوطه برای برخورداری ایشان از امکانات و تجهیزات پزشکی و همچنین برخورداری وی از حق داشتن ملاقاتهای خانوادگی .
5 – درخواست فوری برای آزادی هر چه سریعتر آیت الله بروجردی و یارانش که زندانی وجدانی بوده اند . در غیر این صورت تفهیم اتهام به آنها طی برپایی یک دادگاه منصفانه انجام گیرد.
6 – درخواست برخورداری آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی از حقوق قانونی و لازم و همچنین دسترسی به وکلای مدافع منتخب خود .
درخواست از :

رئیس قوه قضاییه
آیت الله محمود هاشمی شاهرودی
رئیس روابط عمومی قوه قضاییه
اردشیر صدیق
آدرس: ایران-تهران-نبش خیابان خوش زبان-خیابان پاستور-پلاک 57
Email:
info@dadiran.ir

رهبر جمهوری اسلامی
آیت الله سید علی خامنه ای
دفتر رهبر معظم : ایران – تهران- انتهای خیابان شهید کشور دوست –خیابام جمهوری اسلامی
Email: info_leader@leader.ir
وب سایت:
http://www.leader.ir/langs/en/index.php?p=letter(English)
http://www.leader.ir/langs/fa/index.php?p=letter(Persian)

رئیس مرکز حقوق بشر ایران
محمد جواد لاریجانی
حوزه ریاست قوه قضاییه
ایران- تهران-جنوب سه راه جمهوری- خیابان ولی عصر- خیابان پاستور
فاکس: 00982133904986
Email:
info@dadgostary-tehran.ir
و همچنین برای دیپلماتهای معرفی شده ایران در کشورتان .
خواهشمند است درخواستهایتان را هر چه سریعتر ارسال نمایید . در صورتی که درخواستهایتان را پس از 25 ژوئن ارسال میکنید ، با دبیرخانه بین المللی و یا دفتر مرکزی خودتان هماهنگ نمایید.

لینک انگلیسی بیانیه ...

هیچ نظری موجود نیست: