۱۳۸۸/۱۲/۰۲

نامه اعتراضی باربارا لوخبیلر رییس کمیسیون ایران / اروپا به مسئولین بلند پایه رژیم ایران


پس از آنکه دولت ایران از سفر هیئت اعزامی اروپا به سرپرستی خانم لوخبیلر به ایران طی روزهای 7 الی 11 ژانویه 2010 ممانعت بعمل آورد، خانم باربارا لوخبیلر رییس کمیسیون روابط ایران / اروپا و از اعضای سبزهای اروپا طی نامه ای به تاریخ 21 ژانویه 2010  نسبت به نقض گسترده حقوق بشر در ایران اعتراض نمود . لازم به ذکر است این عضو پارلمان اروپا قرار بود طي روزهاي 7 و 8 ژانویه در هتل لاله تهران با خانواده زندانيان عقيدتي سياسي در ایران از جمله نزدیکان آقای بروجردی دیدار داشته باشد .
خانم لوخبیلر در این نامه نوشته است :

این نامه را برای شما  می نویسم تا  نگرانی عمیق خود را نسبت به دستگیری اخیر  فعالان حقوق بشر اعلام نمایم. شیوا نظر آهاری، کوهیار گودرزی، سعید کلانکی، سعید جلالی فر، سعید حائری، پریسا کاکایی و مهرداد رحیمی همگی عضو کمیته مدافعین حقوق بشر هستند که در حال حاضر در زندان بسر می برند. از دیدگاه من کمیته مدافعان حقوق بشر سازمانی است که مراکز و مسائل حقیقی  مربوط به حقوق بشر را روشن میکند و فعالیت آنها نباید توسط مقامات ایرانی جرم تلقی شود.
نگرانی دیگر من اعدام 17 نفر از اقلیت کرد است که در لیست قرار داده شده اند و این بخاطر محکومیتشان  به اتهامات سیاسی است. آنگونه که گزارش شده است در دادگاهی ناعادلانه محکوم و  در زندان مورد شکنجه قرار گرفته اند و همچنین از دسترسی به وکیل محروم بوده اند. من از شما مصرانه تقاضا دارم که مساله اعدام کردها و سایر زندانیان سیاسی را متوقف کنید.
عالی جناب اجازه می خواهم بار دیگر نگرانی عمیق خود را نسبت به این بازداشتها، بازداشت شدگان و شرایط فیزیکی و روانی آنها ابراز دارم و نیز بر این نکته تاکید کنم که این دستگیریها در تضاد با تعهدات بین المللی ایران مبنی بر حمایت از مدافعین حقوق بشر است. تمامی مراحل این دادگاه ها و محاکمات باید بصورت شفاف و علنی برگزار و اداره شود و فرآیند قضایی باید عادلانه و در راستای اصول شناخته شده بین المللی باشد.
احتراماٌ از شما تقاضا دارم که تمام توان خود را جهت رسیدگی به مساله  تسریع در روند دستیابی به خواسته های مذکور با شرایط مطرح شده به کار گیرید تا  تمامی مدافعان حقوق بشر در ایران بتوانند آزادانه و بدون ترس از اقدامات تلافی جویانه به وظایف و فعالیتهای  قانونی خود در رابطه با مسائل حقوق بشر بپردازند.
علاوه بر این اجازه می خواهم تا مساله آیت الله کاظمینی بروجردی که در تاریخ 8 اکتبر 2006 دستگیر و در دادگاه ویژه روحانیت به 11 سال حبس  محکوم گردید را مطرح نمایم.  ایشان علی رغم ابتلا به بیماری های خطرناک و جدی از تاریخ 27 ژانویه 2009 به سلول انفرادی در زندان یزد منتقل شده است.
به نظر من  آیت الله بروجردی بخاطر عقایدش به زندان انداخته شده است  چرا که  دلیل بازداشت وی صرفا  اظهار نظرش در رابطه با آزادی مذهب و بیان است.
بنابراین از مقامات قضایی ایران می خواهم که محاکمه روحانیون در دادگاه ویژه روحانیت را  منسوخ و مختوم اعلام نمایند و دستور به بررسی مجدد بر اساس استانداردهای ملی و بین المللی  دهند تا تمام مواردی که در آن روحانیون توسط این دادگاه محکوم شده اند، بصورت عادلانه  بررسی گردد.

ارادتمند شما
باربارا لوخبیلر

هیچ نظری موجود نیست: