۱۳۸۸/۱۱/۲۸

عفو بين الملل فرانسه : آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی بخاطر داشتن باورداشتهای دینی مسالمت آمیز بازداشت شده است!


چهارشنبه ، 10فوریه ، 2010 
مقدمه :
L'ayatollah chiite Sayed Hossein Kazemeyni Boroujerdi est un prisonnier d'opinion, détenu uniquement pour avoir exprimé, de façon pacifique, ses convictions religieuses.روحانی شیعه آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی یک زندانی عقیدتی سیاسی است . وی بخاطر داشتن باورداشتهای دینی مسالمت آمیز بازداشت شده است. او بنا بر اتهامات عنوان شده صرفا بخاطر ملاحظات سیاسی در زندان نگهداری می شود. ایشان از مراقبت های پزشکی لازم جهت درمان بیماریهای متعدد از جمله پارکینسون و ...  که سلامتی وی را به خطر انداخته، محروم می باشد. روvIl est emprisonné sur la base d'inculpations manifestement motivées par des considérations politiques.Il est privé des soins médicaux nécessaires au traitement d'un certain nombre de problèmes de santé, dont la maladie de Parkinson.ایشاناا
هویت:
   
جنسیت : مذکر
   
زبان محاوره ای:  --
   
تاریخ تولد : آگوست 1 ، 1958
   
شغل / سمت : روحانی مسلمان، شیعه

   محل سکونت: --
   
وضعیت تاهل : متاهل ، 2 پسر (سید مهدی کاظمینی بروجردی و محمد کاظمینی بروجردی)
گزارش کامل:
L'ayatollah chiite Sayed Hossein Kazemeyni Boroujerdi est un prisonnier d'opinion, détenu uniquement pour avoir exprimé, de façon pacifique, ses convictions religieuses.روvروحانی شیعه آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی یک زندانی عقیدتی سیاسی است ، وی بخاطر داشتن باورداشتهای دینی مسالمت آمیز بازداشت شده است. او بنا بر اتهامات عنوان شده صرفا بخاطر ملاحظات سیاسی در زندان نگهداری می شود. ایشان از مراقبت های پزشکی لازم جهت درمان بیماریهای متعدد از جمله پارکینسون و ...  که سلامتی وی را به خطر انداخته، محروم می باشد.
Il est emprisonné sur la base d'inculpations manifestement motivées par des considérations politiques.Il est privé des soins médicaux nécessaires au traitement d'un certain nombre de problèmes de santé, dont la maladie de Parkinson.ایشاناا
آیت الله بروجردی ، یک مقام مذهبی در ایران است ، او مخالف اصل ولایت فقیه (حکومت روحانیون) است که جمهوری اسلامی ایران بر آن مبتنی است و طرفدار اندیشه جدایی دین از سیاست می باشد. او بخاطر اعتقادات مذهبی ، ظاهرا بارها به دادگاه ویژه روحانیت احضار شده است ، این دادگاه که مربوط به رسیدگی جرائم روحانیون می باشد به دور از استانداردهای بین المللی است.
در تاریخ 30 ژوئن، 2006 ، آیت الله بروجردی مراسم مذهبی باشکوهی در ورزشگاه شهید کشوری در تهران که در آن طرفداران جدایی دین از حکومت و سیاست جمع شده بودند، برگزار کرده بود. در ماه های بعد از آن ، مقامات سعی در بازداشت ایشان نمودند اما این اقدام چندین بار توسط شاگردان او  که در اطراف منزلش در تهران تجمع کرده بودند خنثی شد. صدها تن از پیروان او در طی درگیری های خشونت آمیز که نیروهای امنیتی در اواخر ماه سپتامبر و اوایل اکتبر 2006 ایجاد نموده بودند مانع از دستگیری او شده بودند ، اگر چه هیچ اطلاعاتی موجود نمی باشد که نشان دهد آیت الله بروجردی و یا هواداران او از خشونت استفاده کرده اند.
بین 18 و21 سپتامبر  2006 ، آیت الله بروجردی برای دبیر کل شورای اتحادیه اروپا، خاویر سولانا ، نماینده عالی تجدید نظر، پاپ و دبیر کل سازمان ملل متحد در آن زمان ، کوفی عنان نامه نوشت. در نامه خود به خاویر سولانا ، آیت الله بروجردی از حصر خود توسط عوامل حکومتی و اذیت و آزار وارده و همچنین تهدید به کشتن وی خبر داد.
در نهایت ، آیت الله بروجردی در 8 اکتبر 2006 ، به همراه 300 تن از پیروانش دستگیر شد.مادر او ، در سن هشتاد سالگی در میان بازداشت شدگان بود. او در دوران بازداشت مورد آزار و اذیت قرار گرفت و سپس آزاد شد.
آیت الله بروجردی متهم به سی فقره از جرائم شده است که گزیده ای از آن عبارت است : محاربه ( دشمنی با خدا )، تهدید به قتل ، اقدام علیه امنیت ملی ؛ تعارض علنی به  مشروعیت سیاسی روحانیت ( ولایت فقیه ) ؛ ارتباط با ضد انقلابیون و جاسوسی ، استفاده از واژه دیکتاتوری مذهبی بجای جمهوری اسلامی در سخنرانی های عمومی  و مصاحبه با رسانه ها...
در تاریخ 10ژوئن 2007 در جلسه اول دادگاه که توسط دادگاه ویژه روحانیت برگزار شد، به اتهام محاربه مجازات اعدام برای آیت الله بروجردی و 17 نفر از شاگردان او صادر شد.  با این حال ، شاید به دلیل فشار های بین المللی ، حکم اعدام تقلیل یافت.
در ماه مارس 13 ، 2008 ، تلویزیون های محلی به پخش اعترافات آیت الله بروجردی پرداختند. بدیهی است که این سناریو در زندان اوین مونتاژ شده بود و اعتباری نداشت.
آیت الله بروجردی در این اعترافات به دروغگو بودن خود اذعان می کند و اینکه پیروان خود را گمراه نموده است. افرادی دیگر که این فیلم را دیده اند می گویند که ایشان تحت فشار زیاد به بیان این اعترافات مجبور شده است.
در تاریخ 20 ژوئن، 2007 ، در رسانه های ایرانی متنی منتشر شد تحت عنوان اینکه ایشان بخاطر اقدامات خود ابراز تاسف نموده است  و از رهبر ایران در خواست توبه و ندامت می کند ؛ در حالی که بعدها مشخص شد که این متن توسط وزارت اطلاعات نوشته شده بود.
در تاریخ 13 آگوست 2007  دادگاه ویژه روحانیت ، آیت الله حسین کاظمینی بروجردی را به مدت یک سال زندان در تهران و  ده سال زندان در تبعید در شهرستان یزد محکوم کرد. علاوه بر این، او خلع لباس روحانیت گردید و خانه و تمام اموال او مصادره شد. در مجموع ، 77 نفر از پیروان او را نیز بین 1 تا 5 سال زندان محکوم کرد. برخی از آنها به محکومیت در تبعید مجازات شدند. همه متهمین از جمله آیت الله بروجردی در طول محاکمه خود ، از حق برخورداری از وکیل محروم بودند. بیشتر پیروان آیت الله بروجردی تا به حال آزاد شده اند و تنها هشت نفر از آنها در حال طی نمودن دوران محکومیت خود هستند و در حال حاضر در زندان اوین زندانی هستند. دو نفر از هواداران ایشان توسط دادگاه ویژه روحانیت احضار شده بودند و به احتمال زیاد به مجازات چهار سال حبس در تبعید محکوم شده باشند.
آیت الله بروجردی هنوز در زندان اوین در تهران بازداشت می باشد و سلامت جسمی او به طور جدی در تهدید است . در تاریخ 10 سپتامبر، 2008 ، همسر و وکیل و خانواده ایشان به زندان اوین رفتند ، اما به آنها اجازه ملاقات با او داده نشد. ما نمی دانیم که چرا از اوین به یزد منتقل شده است.
آیت الله بروجردی از بیماریهای متعددی مانند، پارکینسون ، دیابت ، فشار خون و نارسائیهای قلبی رنج می برد . با این وجود وضعیت رسیدگی  بهداشتی و درمانی به وی بسیار ضعیف است . اخیرا بیماری پارکینسون او شدت گرفته و او مرتبا به زمین می افتد.
او در بند 500 زندان اوین که بند ویژه روحانیت است نگهداری می شود .او بخاطر نگاشتن بعضی نامه ها و اشعار چندین بار به بند 209 زندان اوین که تحت کنترل وزارت اطلاعات است منتقل شده است. او بارها تقاضای مرخصی استعلاجی نموده است لیکن به در خواست وی بی توجهی نمودند . او تاکنون  دو بار در مدت بازداشت ، دست به اعتصاب غذا زده است.
در 2سپتامبر 2008 ، پزشکی از جانب آیت الله بروجردی نامه ای به مقامات قضایی ایران ارسال نمود و به آنها از مشکلات جسمی متعدد و پیچیده ایشان خبر داد و درخواست درمان فوری در خارج از زندان نمود.  این پزشک به مقامات توضیح داد که احتمالاعروق کرونر وی ممکن است مسدود شده باشد و این انسداد عامل درد قفسه سینه گردیده است.
آیت الله بروجردی همچنین از بیماری کلیوی که بسیار دردناک است رنج می برد . او 40 کیلوگرم وزن در زندان کم کرده است و بهداشت روانی او نیز از شرایط بد زندان  لطمه دیده است.

هیچ نظری موجود نیست: